dystrybucja muzyki

Rynek muzyczny charakteryzuje się coraz większą konkurencją, coraz ciężej jest się wybić za pośrednictwem sieci. Z drugiej jednak strony, bez jej pomocy szanse na sławę są jeszcze mniejsze. Jak odnaleźć się w internetowym świecie i zrealizować zamierzony cel? Główną zasadą, jakiej powinniśmy przestrzegać, jest ciągła aktywność w internecie.

Social media

Na tej płaszczyźnie prym wiedzie Facebook. Posiadanie własnego fanpage’a w tym serwisie jest wskazane, ponieważ z uwagi na liczbę użytkowników popularnego face’a mamy szansę dotarcia do dużej liczby osób. Materiały, jakie umieszczamy na swoim profilu, nie powinny ograniczać się do twórczości, ale dotyczyć również życia prywatnego. W ten sposób zyskamy sympatię odbiorców i przybliżymy im nas życiorys. Na Facebooku znajdziemy też wiele grup tematycznych, gdzie mamy możliwość wymiany opinii z innymi artystami oraz dyskusji ze słuchaczami. Innym serwisem godnym uwagi jest Twitter i Instagram, które zyskują na popularności właśnie wśród młodych muzyków.

Dystrybucja

Kolejną niezwykle istotną kwestią w procesie promocji jest odpowiednia dystrybucja muzyki. Sam wysoki poziom komponowanych utworów nie gwarantuje nam wybicia się spośród tysięcy artystów. Talent trzeba poprzeć odpowiednimi działaniami i umiejętnym rozpowszechnianiem utworów. Swoje dzieła możemy zamieszczać w serwisach takich jak Spotify lub Youtube, jednak nasz osobisty kanał nie zagwarantuje nam wielkiego zasięgu. Pomocnej dłoni możemy szukać u dystrybutora muzyki. Dzięki jego obszernej bazie słuchaczy nasza muzyka trafia do znacznie większej ilości osób.

Strona www

Dobrym pomysłem jest założenie własnej strony internetowej. Przede wszystkim powinna być ona przejrzysta i łatwa w użytkowaniu. Z uwagi na dzisiejszy sposób przeglądania internetu, w którym dominują telefony, powinniśmy zatroszczyć się o dostosowanie strony do wersji mobilnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *