koła zębate samolot

Wewnętrzne koło zębate ma zęby po wewnętrznej stronie cylindra. Zęby mogą być ostrogowe lub spiralne. Zęby wewnętrznego koła ewolwentowego mają kształt wklęsły, a nie wypukły, a odpowiednio dopasowany frez ślimakowy pozwala uzyskać efekt zgodny z oczekiwanym.

Dlaczego wielu producentów decyduje się na frez ślimakowy do wewnętrznych kół zębatych?

Wewnętrzne koła zębate są generalnie bardziej wydajne, ponieważ prędkość ślizgania się wzdłuż profilu jest mniejsza niż w przypadku równoważnego zestawu zewnętrznego, ze względu na wklęsły charakter wewnętrznego profilu zęba, jego podstawa jest grubsza niż równoważny ząb zewnętrznego koła zębatego (albo walcowego, albo spiralnego). Wytrzymałość zęba równoważnego zewnętrznego koła zębatego ma także znaczenie, gdy podejmuje się decyzję, jaki frez ślimakowy do kół zębatych wybrać.

Natomiast, każdy kto bardziej analizuje frez krążkowy – materiały oraz pokrycia używane na narzędzia do obróbki kół zębatych wie, że wewnętrznych kół zębatych nie można stosować, gdy liczba zębów zębnika jest prawie taka sama jak koła zębatego. W takim przypadku końcówki zębów zębnika stykają się z końcówkami zębów koła zębatego. Natomiast dobrą wskazówką jest zachowanie stosunku 2:1 pomiędzy liczbą zębów na wewnętrznym kole zębatym a jego matującym zębnikiem.

Frez ślimakowy do wielowypustów a możliwości produkcyjne

Możesz dzisiaj znaleźć niesamowity arsenał jeśli chodzi o to, jaki frez ślimakowy do wielowypustów wybrać. Dzisiejsi producenci są godni uwagi także, jeśli chodzi o koła zębate czołowe, koła zębate walcowe, koła ślimakowe czy zębatki i zębniki. Z racji, że frezarka do kół zębatych CNC to coraz bardziej popularne narzędzie – można też z łatwością dzisiaj zamówić online u producenta takie narzędzia jak:

  • wały wielowypustowe,
  • koła zębate,
  • koła zębate krzywkowe,
  • koła pasowe rozrządu itp.

Z tak bogata ofertą współcześni producenci są w stanie zaspokoić wymagania różnych segmentów rynku – firm, liczących na efektywną i trwałą wydajność każdego rodzaju maszyn.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *