Każdy muzyk chce naturalnie być jak najszybciej zauważony przez swoich fanów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że należy włożyć trochę wysiłku w różne działania promocyjne. Najskuteczniejszy jest obecnie marketing internetowy. Kluczowe jest korzystanie z serwisów streamingowych i tu bardzo przydatny jest agregator muzyki Independent Digital.
Jakie działania gwarantują muzyczny sukces?
Pozornie tylko działania marketingowe w sieci nie są skomplikowane. Czasami twórcy, którzy zastanawiają się, jak znaleźć się na playlistach Spotify, uważają, że wystarczy po prostu założyć konto w serwisie i po sprawie. Dopiero jednak dobrze zaplanowane działania wdrożone przez specjalistów z ID gwarantują sukces. Najpierw jednak trzeba przekazać niezbędne informacje dotyczące materiału muzycznego. Chodzi o ilość utworów, a także gatunek. Potem wysyła się cyfrowy materiał. Na kolejnym etapie działania wdrażane są przez specjalistów metody marketingowe takie jak np. wpięcie kanału YouTube do sieci partnerskiej.
Promocja w różnych serwisach internetowych
Warto też pamiętać, że kluczem do sukcesu jest maksymalne poszerzanie pola oddziaływania marketingowego. Chodzi więc o to, że kluczowa jest co prawda promocja w Spotify, ale nie można zapominać także o YouTube, Amazon lub Tidal. Poza tym, jeżeli konkretny artysta lub zespół muzyczny trafi już na playlistę, to trzeba podtrzymać zainteresowanie. Należy dzielić się linkiem z fanami poprzez portale społecznościowe, newsletter i strony www.